شیطان کوه :: استان گیلان همواره یکی از مقاصد محبوب برای ایرانگردی بوده و گردشگران از سراسر ایران هر ساله به آن سفر می‌کنند.حتی گردشگران خارجی نیز در این استان زیبا دیده می‌شوند.آب و هوای  مطلوب گیلان در تمامی فصول باعث شده تا افراد در هر فصل از سال برای گذراندن تعطیلات به این منطقه مراجعه کنند.یکی از شهرستان های استان گیلان لاهیجان است که قطعا تا کنون نام آن را شنیده اید.

شیطان کوه لاهیجان

شهر لاهیجان که یکی از جاذبه های گردشگری ایران نیز محسوب می‌شود با داشتن طبیعتی فوق العاده و آب و هوایی مطلوب همواره نامی آشنا برای دوستداران طبیعت و گردشگری بوده است.جاذبه ای که در این مطلب از سایت هم اقلیم به آن می‌پردازیم ، شیطان کوه لاهیجان است.

آشنایی با شیطان کوه

شیطان کوه در سالیان گذشته با نام شاه نشین معروف بوده است و مقابل آن برکه ای به طول ۷۰ متر و عرض ۲۰۰ متر قرار دارد.امروزه این برکه به دریاچه‌ی مصنوعی تبدیل شده و از آب آن برای تامین آب آبشار استفاده می شود که این آبشار از دل شیطان کوه می‌گذرد.

شیطان کوه لاهیجان

پیشینه شیطان کوه

همانطور که گفتیم این منطقه در گذشته به شاه نشین معروف بوده است.اما امروزه همه ایرانی ها آن را به نام شیطان کوه می‌شناسند.


همچنین بخوانید : راهنمای سفر به رامسر


طبق گفته های ساکنین و اهالی لاهیجان ، نامگذاری این کوه هیچ ارتباطی با شیطانی که در بین عموم متداول است ندارد و از خرافه پرستی به دور است.علت نامگذاری آن به این دلیل است که هنگامی که به بالای این کوه برسید و به پایین نگاه کنید احساس خواهید کرد که با دویدن به سمت پایین به راحتی به دامنه می‌رسید!اما تنها نتیجه ای که این کار در بر دارد سقوط است.بنا به باور افراد قدیمی این منطقه ، در این محل شیطان چشم فرد را کور می‌کند و او را گول می‌زند.

دیدنی های شیطان کوه

  • آبشار شیطان کوه

در این منطقه آبشار زیبایی وجود دارد که که از بالای کوه به سمت پایین سرازیر است.این آبشار به خوبی قابل مشاهده است و یکی از زیبایی های این کوه محسوب می شود.آب به وسیله پمپاژ آب از استخر به بالای کوه می‌رسد و سپس به پایین سرازیر می‌شود و راهی حوضچه هایی می شود که برای تخلیه و حرکت آب احداث شده است.

همچنین یک مسیر پلکانی در کنار این آبشار قرار دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن نزدیک به ۷۵۰ پله می توانند به بام سبز کوه برسند.

  • استخر شیطان کوه

در پایین شیطان کوه استخری بزرگ وجود دارد که وسعت آن به ۱۷ هکتار می‌رسد.این استخر به دستور شاه عباس در کنار بلواری زیبا ساخته شد و همچنان نیز یی از زیبایی های این منطقه به شمار می‌رود.در وسط این استخر جزیره ای کوچک وجود دارد که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است.

  • بام سبز

به اصلی ترین قسمت شیطان کوه رسیدیم و آن جایی نیز جز بام سبز.بام سبز لاهیجان در بالای مسیر شیطان کوه قرار دارد و محیطی بسیار زیبا و سرسبز را به گردشگران هدیه می‌دهد.گذرگاهی در این مکان وجود دارد  که  افراد را به قسمت جنوبی پای کوه هدایت می‌کند.

شیطان کوه لاهیجان

این مسیر را هم می توانید با ماشین طی کنید و هم با پای پیاده.اما همانطور که گفتیم پیشنهاد ما این است که با پای پیاده به بازدید از شیطان کوه بروید تا از زیبایی های آن بیشترین بهره را ببرید و شادابی را به روح خود هدیه دهید و سپس به بام سبز لاهیجان برسید.


 سفر به ماسوله


    راهنمای سفر شیطان ,لاهیجان ,آبشار ,منطقه ,زیبایی ,وجود ,وجود دارد ,پایین سرازیر ,قرار دارد ,معروف بوده ,نشین معروف منبع

    مشخصات

    تبلیغات

    آخرین ارسال ها

    آخرین جستجو ها

    لوازم آرایشی و بهداشتی music باکسر سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت 98music02